دانشجویان پزشکی شهید بهشتی
 
پيوندهای روزانه

اگه یه گشتی توی رتبه بندی دانشگاه های دنیا بزنید، اون وقت دیدتون نسبت به درس و دانشگاهی که توش درس میخونین عوض میشه.

یکی از این رتبه بندی ها رتبه بندی "ویومتریکس" هست. آمار این قسمت سالی دو بار بررسی میشه. ویومتریکس برای بررسی وب سایت های علمی دانشگاه ها طراحی شده یعنی میزان ارتباط علوم و پژوهش های یک دانشگاه با دنیای وب و اینترنت.

وقتی به این لیست نگاه می کنی طبیعی که در رتبه اول منتظر دانشگاه تهران باشی و این اتفاق هم می افته، یعنی رتبه اول مال دانشگاه تهران و رتبه دوم برای دانشگاه علوم پزشکی تهران هست اما برای رتبه های بعدی، توقع اکثر ما ها اینه که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه خوبی (حداقل زیر 15) داشته باشه اما با کمال ناباوری می بینیم که اسم زیبای!!! دانشگاه ما در بین 20 دانشگاه اول ایران نیست( در حقیقت رتبه 24 رو داره!!!)

این جاست که سرت داغ میکنه و مخت سوت میکشه و از خودت می پرسی چرا؟

و برای این چرا هزار تا جواب توی ذهنت می سازی!

این موضوع بیشتر رنجت میده وقتی ببینی توی دانشکده خودت و بین هم رشته ای هات موضوع "مقاله نویسی" چیز دور از دسترسی هست.

شاید این بحثی که میخوام شروع بکنم خیلی مربوط به ویومتریکس نباشه اما درواقع بهانه ای است که سفره  دلتو باز کنی و بگی  چقدر تحقیق و نو آوری توی "دانشگاه" ما مظلومه یا نه توی "کشورمون" !

واین مظلومیت در بین دانشجوهای پزشکی داره کم کم به "مرگ تحقیق و مقاله" تبدیل میشه یعنی مقاله نویسی رو محدود به رشته های دیگه کردیم و این هم تا حدی طبیعیه. چون حجم درسهای رشته ما زیاده و مطالعه شون کل زندگی آدم رو به خودش اختصاص میده

اما فکر کنم باید یه رویکرد جدید تو دانشگاهمون(مخصوصا دانشگده خودمون) داشته باشیم. یه برنامه ریزی کوچولو با یه راهنمایی مناسب می تونه امکان نوشتن مقاله رو برای هر دانشجویی به وجود بیاره. یعنی یه جوری بشه که هر دانشجوی پزشکی توی دوران علوم پایه 1 مقاله بده (و به همین ترتیب توی هر دوره از مراحل آموزش پزشکی)اینجوری ذهن دانشجو روی یه مساله خاص متمرکز میشه و از استعداد و وقتش بیشتر استفاده میکنه. این همه نیروی فکری توی دانشگاه وجود داره اما هیچ استفاده علمی از این نیرو نمیشه و این یعنی "نابودی نیروها"

این پیشنهاد، اول میفته روی دوش اساتید راهنما که تشویق و ترغیب دانشجوها به سمت تحقیق رو فراموش نکنن.

بعدش هم کار اساتید محترم هست. برای کسی که یه عمر در یه رشته تحصیل کرده و به قول معروف مویی سفید کرده کنجکاو کردن و ایجاد موضوع و سوال در ذهن دانشجو نباید کار سختی باشه (مخصوصا توی ترم اول که مقدمات علوم پایه رو میخونیم)

به هر حال نباید چشم پوشی کنیم که کمبود تحقیق و نوآوری در دانشگاه و دانشکده میتونه آینده بدی رو برامون رقم بزنه و برعکس اگر از همین الان به فکر باشیم میتونیم یک جایگاه مناسبی رو برای خودمون در نظر بگیریم (هدفمون اول بودن هست)

خلاصه....ابن بود "شکایت نامه"(یا بهتر بگم "غصه نامه") دل دردمند دانشجوی پزشکی دانشگاه گرامی و عزیز شهید بهشتی 

[ برچسب:, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط کمیته دانشجویی EDC شهید بهشتی برای اطلاع رسانی فعالیت های کمیته، معرفی دوره های مختلف برنامه آموزشی، نقاط قوت و ضعف آنها و به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشجویان ایجاد شده است. یادتون باشه که پویا بودن این وبلاگ وابستگی زیادی به نظرات شما دارد. برای دسترسی سریع به مطالب از قسمت موضوعات استفاده کنید. برای همکاری بیشتر به ما ایمیل بزنید. (پروفایل مدیر وبلاگ)
موضوعات وب
امکانات وب
فروش بک لینک طراحی سایت

mouse code

كد ماوس