دانشجویان پزشکی شهید بهشتی
 
پيوندهای روزانه

سلام دوستان

به بخش روانپزشکی بیمارستان امام حسین(ع)خوش آمدید!!

طول دوره:1ماه

پاتولوژی:نداره!

فارماکولوژِی:2جلسه 2ساعته با دکتر ضیایی که مبحث sedative-hypnotics در جلسه اول و و مباحث anti depressants و anti psychotics و mood stabilisers  در جلسه دوم.امتحان هم مثل همیشه تشریحی.اگه مباحث کلاس خوب خونده بشه میشه سوالا رو راحت جواب داد

رادیولوژی:نداره!

پرسپتور:سرکار خانم دکتر ...


ادامه مطلب
[ برچسب:بیمارستان امام حسین(ع),بخش روانپزشکی, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

 سلام

ابتدا یه توضیح کلی درباره این بخش در نیمسال اول 90 میدم.2ماه اول یعنی فروردین و اردیبهشت که  دکتر کروندی پرسپتور بودن و خودشون حضور داشتن وضعیت بخش اون طوری بود که در ادامه میخونید.اما از وقتی ایشون رفتن مرخصی دیگه کلاسا خیلی مرتب و منظم تشکیل نشدند و هیچ نظارتی روی برنامه استاجرا وجود نداشت و کلا بچه ها اصلا راضی نبودن.

رادیولوژی : باید تشریف ببرید رادیولوژی بیمارستان مدرس و از کلاس دکتر شبستری استفاده کنید.محتوی تدریس خیلی مفیده اما باید تلاش کنید خوابتون نبره. کلا سعی کنید CXR رو خوب یاد بگیرید چون همه جا به دردتون میخوره. امتحانشم 4-5 تا تست بود که با یه بار خوندن جزوه میتونید جواب بدید،خیلی آسونه.

پاتولوژی : باز هم باید تشریف ببرید مدرس این بار نزد دکتر کاظمی نژاد.2جلسه ست، حجم مطالب زیاده و البته امتحانش هم تشریحیه وگویا بعضی وقتا خارج از جزوه سر کلاسی و حتی رابینزه (امیدوارم شانس شما خوب باشه)

فارماکولوژی: 2جلسه ست.1جلسه با دکتر روشن ضمیر و1جلسه با دکتر ثابت کسایی. که البته ممکنه خود دکتر روشن ضمیر تشریف نیارن ولی خوب مبحثشون از همون مباحث خودشون در فارماکوی عمومیه.سوالها هم خیلی کلیه و باید دسته بندی داروها و مثال هاش رو بلد باشین.اما کلاس دکتر ثابت کسایی تشکیل میشه و امتحانشون هم یه کم سخته .

 

 

پرسپتور :خانم دکتر مرسده کروندی.فردی مهربان در عین حال جدی که نظارت دقیقی به تشکیل کلاسها دارند مخصوصا کلاسهایی که با رزیدنت هاست (برای اینکه دودر نکنن) اگه هر درخواست و مشکلی دارین بهشون بگین حتما حل میکنن. روی غیبت جلسه اول هم خیلی حساس هستن.

درمانگاه : توقع نداشته باشید مریضهای خیلی تیپیک ببینین. اکثر بیمارا برای چکاپ یا ok عمل  میآن ولی ممکنه بینشون مریض سوفل دار هم بیان.اگه میخواین مریض تیپیک ببینین و شرح حال بگیرین و نسخه بنویسین ،پیشنهاد میکنم درمانگاه بعدالظهر رو بمونین.

بخش : اگه خودتون نرید فکر نمیکنم برنامه خاصی داشته باشید مگه اینکه گروه فعالی باشین و خودتون از پرسپتور بخواین براتون راند بذارن. 2 روز هم میرید مدرس کلاس approach to chest pain با دکتر سعادت و کلاس قلب اطفال با دکتر رفیعیان که فرصت خوبیه برای سمع صداهای قلب مریضا چون از مریضای طالقانی خیلی نمی تونید چیزی بشنوید!

اساتید خوب : دکتر رفیعیان.دکتر شیخ الاسلامی که خیلی جالب و متفاوت تدریس میکنن.و دکتر علیپور که سنکوپ رو درس میدن.

رزیدنتهای خوب : دکتر یزدانی و دکتر شیبانی و دکتر محمدی. البته خوب باید نشون بدین که خودتون هم علاقه مندین. در ضمن                ECG  رو هم خوب درس میدن.

امتحان : کتبی بسیار سخت بود در حدی که بعضی سوالا رو رزیدنتها هم نمیتونستن جواب بدن(مخصوصا سوالای مربوط به صداهای قلب). امتحان شفاهی هم نداره.البته گروه هایی که با پرسپتور بعدی بخش رو گذروندن علی رغم اینکه ظاهرا چیزی بهشون یاد ندادن نمره هاشون بهتر شد!!!!

شرح حال : 1 فرم1 و 1 فرم3.

پیشنهاد : اگه تو برنامه تون کاردیومیوپاتی نداشتین حتما از پرسپتور بخواین براتون بذارن. 

 

 

[ برچسب:, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

سلام

طول دوره: 1ماه

پاتولوژی : 2جلسه.امتحان تشریحی اما زیاد سخت نیست و ظاهرا خوب نمره میدن.
رادیولوژی : 2 جلسه با دکتر شبستری که بسیار خوب درس میدن ومطالب کاربردی هستند (اما خوب باید تلاش کنید خوابتون نبره ).امتحان 8تا تست بسیار آسون.
فارماکولوژی : 1 جلسه (1روز) با دکتر ضیائی که مثل همیشه امتحاناشون سخته و تشریحی اما این بار چون حجم مطالب کمه خوندن و در نهایت امتحان دادن راحت تره.

پرسپتور: دکتر محمد سلیمانی که بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

سلام بر هتلی(غددی) های طالقانی

 

طول دوره :1ماه

فارماکولوژِی:

شاخ بخش غدد.3جلسه ی طولانی و پرحجم با دکتر جرجانی.یکی از معدود اساتیدی که تونسته مباحث فارمای پایه رو به صورت بالینی تدریس کنه..قبل از کلاس مطالب غدد فارمای ترم 6 رو بخونید تا هم سر پرسش های کلاسی استاد کم نیارید هم چرتتون نبره!اسلایدهای استادو برای امتحان یادتون نره بگیرید× مباحث:تیروئید,دیابت,استروئید و کلسیم

پاتولوژِی:

2 تا استاد داره که شیفتشون عوض میشه..استاد ما یه خانوم به نام دکنر زارعی بود 2جلسه.که میشه 1 جلسش کرد.امتحان 5سوال تشریحی و از مباحث سر کلاس هست..اما سوالات خیلی کلی هستن و باید زیاد نوشت..اسلایدهای استاد یادت نره×

رادیولوژی:

1جلسه در بیمارستان مدرس با دکتر شبستری..کلاس خواب آلو!بدون حضور غیاب!بدون امتحان!از این بهتر دیگه نمیشه!اما... اگه بخوایید می تونید از کلاس بهترین استفاده رو ببرید..در ضمن زیاد غیبت نکنید که اوضاع خراب بشه!

پرسپتور:

گویا دکتری به نام...


ادامه مطلب
[ برچسب:بخش غدد,بیمارستان طالقانی, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

 

سلام برگوارشی ها!                 

طول دوره: 1ماه

فارماکولوژی:

2جلسه با دکتر جمشیدی در مورد مباحث داروهای ضدتهوع استفراغ ضد یبوست و ضد اسهال..کلاس ها معمولا 1ساعته هستند.برای امتحان اسلایدهای استاد کفایت می کند..متاسفانه یا خوشبختانه اکثر سوالات تکراری و ثابت است!

پاتولوژی:

3جلسه با دکتر فروغی. متاسفانه در طی چندین دوره اثبات شده که استاد اکثرا سعی در پیچاندن کلاس دارند,و باید برای تشکیل کلاس ها بسیار پیگیر بودپس از اول آب پاکی روی دستتان بریزید و دل به تدریس استاد نبندید..از اول اسلایدها را بگیرید و برای امتحان بخوانید.اگه تونستید هم 3جلسه رو از استاد بخواهید 2جلسه ای تموم کنند

رادیولوژی:

2جلسه.با دکتر دهقان .محل تشکیل کلاس در بخش رادیولوژِی بیمارستان در طبقه همکف.غول رادیولوژی بخش هاست.قبل از کلاس یه نگاهی به اطلس آناتومی نتر داشته باشید و آناتومی گوارش رو دوره کنید.سر کلاس از کلیشه ها از دانشجویان سوال می شود..برای امتحان باید 3فصل از کتاب رادیولوژی آرمسترانگ را بخونید...سوالاتی که از متن میاد را می توان راحت جواب داد..حداقل یه دور متن را بخونید..اما....کلیشه ها :چند بار بخوانید..از سخت ترین کلیشه ها سوال می دهند..اگه گفتن رفرانس حتما کتاب2009 است بی زحمت کلیشه های 2004 را هم یه نگاه بکنید!!! امتحان 10تا تست و صحیح غلط و 5تا کلیشه با توضیح کامل(نوع تصویر برداری,عضوی از بدن که تصویر از آن گرفته شده,ضایعه تصویر با توضیح کامل جزئیات)

پرسپتور و کل بخش:

دکتر نادری مهربون..


ادامه مطلب
[ برچسب:بخش گوارش,بیمارستان طالقانی, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

  سلام بر نوپایان پزشکی!

طول دوره : 3 ماه!   

کلیات : برای این بخش، سه گروه استاژری با هم ترکیب شده و روز اول بخش 4 گروه جدید را می سازند!! برای ما گروه بندی دست خودمون بود که امیدوارم برای شما هم باشه! هر گروه با یه پرسپتور خواهد بود (4 پرسپتور). هر یک تا دو هفته هم یک بخش فوق تخصصی رو می گذرونید. هر گروه با بخش فوق تخصصی پرسپتور خودش شروع می کنه! برنامه ی روتین بخش هم شامل حضور در مورنینگ، بعد راند بخش یا درمانگاه مربوطه ، بعداز ظهر هم کلاس های تئوری که مسلما نمی تونه همواره منطبق با بخش شما باشه!کلا حضور و غیاب جدی و سختی داره و مواظب باشید که تاخیر نخورید! و توضیحات اختصاصی تر:

 فارماکولوژی : طبق برنامه یه صبح تا ظهر با دکتر جوهرچی! مباحثی که میگن تقریبا خیلی به دردتون نمی خوره! امتحان تستی و آسون و از جزوه ی کلاسی. 

 پاتولوژی : طبق برنامه دو جلسه با دکتر جدلی (یا یه اتند دیگه!) برای ما که طبق روزهای برنامه که نیامدند و به تاخیر انداختند؛ گفتند تو یه روز همه رو می گن؛ نهایتا هم در یه جلسه به یکی از فلوها محول شد!!!  بسیاری از کانسرهای اطفال تدریس شد! امتحانش رو نمی شه گفته آسونه! فکر کنم یه جزوه ی قدیمی به درد بخور هست که باید از راههایی که می دونید پیداش کنید!

 رادیولوژی : دو (یا سه) جلسه با دکتر حاتمی اتند محترم رادیولوژی. تصور کنید کلاس تاریک، با صحبت یکنواخت استاد که فقط در جلوی کلاس حضور دارند!! مکانی مناسب برای خواب عصرگاهی شما فراهم شده!! حتی ممکنه ببینید رزیدنت های رادیولوژی هم دارن در خواب کلیشه ها رو تفسیر می کنند!!

 پرسپتور : همانطور که گفتم 4 تا پرسپتور ...  به ادامه مطلب بروید! 

 

 


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

 سلام بر استراحت کنندگان در بخش ارتوپدی!! 

طول دوره : 1 ماه! ( البته انقدر خوش می گذره که مثل برق و باد می گذره!!)

 فارماکولوژی : نداره! نگفتم خوش می گذره! بالاخره یه ماه هم گروه فارما از دست ما راحته!

 پاتولوژی : یک جلسه با دکتر میترا رفیع زاده! تدریسشون بسیار عالیه . بر اساس کیس های بالینی مطالب رو توضیح می دهند و با توضیحات خوب، راه افتراق کیس ها رو نشون می دهند. امتحان به صورت تستی و تشریحی با پاسخ کوتاهه و اسلاید و جزوه ی سر کلاس تقریبا کافیه! البته برای تعیین روز و زمان کلاس نماینده تون باید تلاش کنه و منتظر باشید تا استاد تشریف بیارن. به علاوه حتما مواظب باشید که پروژکتور سالم و آماده در کلاس باشه تا مشکلی ایجاد نشه و غرغر نشنوید!!

 رادیولوژی : یک جلسه ی طولانی و خسته کننده با دکتر جم زاده! از اونجایی که پروژکتور کلاس خوب نبود، مهمان بخش عفونی بودیم!! استاد هم بسیار آرام و تا حدی یکنواخت تدریس می کردند که من بیشتر از چند دقیقه متمرکز بر  مطالب نبودم!! بیشتر عکس ها از کتاب آرمسترانگه. و اسلایدهاشون رو هم بهتون می دهند. برای امتحان هم ما همون اسلایدها رو خوندیم! البته توصیه می کنم جزوه یکی از هم کلاسی هاتون رو بگیرید تا راحت تر بفهمید! امتحانش شفاهی و  اکثرا از همون عکس هاست و اگر سوالی رو بلد نباشید، استاد محترم به جای شما براتون توضیح می دهند. در واقع آموزش شما مهمه نه امتحان!!

 پرسپتور : زمان ما که دکتر .... به ادامه مطلب بروید! 

 


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]

سلام بر بچه های خون طالقانی

 

 

 

 

 

طول دوره:1ماه

فارماکولوژی :

2جلسه: 1-دکترمعینی با مبحث کم خونی ها که تقریبا اکثر مطالب در کلاس های تئوری قبلا گفته شده و سر کلاس حال می کنید که همه رو بلدید !برای امتحان ریکورد کلاس تقریبا کافیه..برای ما تستی بود 2-دکتر روشن ضمیر با مبحث درمان سرطان ها برای امتحانش اسلایدها خیلی عالی هستن البته up dateشو از استاد بگیرید.برای ما تشریحی بود

پاتولوژی:

4جلسه ی پیچیده و طولانی با دکتر محسنی فر...خیلی خوب درس میدن...سوالای امتحانم برخلاف قیافه ی وحشتناکش کاملا قابل پاسگویی هست...10تا نسبتا کوتاه پاسخ تشریحی!ریکورد کلاس مفیده..  

رادیولوژی و رادیوتراپی:

تشریف می برید بیمارستان شهدا...امتحان خاصی ندارد..نمره از حضور غیاب است..معمولا چیز خاصی هم یاد گرفته نمی شود!..مسئله مهم پیدا کردن بخش رادیوتراپی و کلاسی که قراره رادیولوژی توش تدریس بشه است!!!

پرستور:

جناب آقای دکتر قدیانی گل که ... بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
[ برچسب:بخش خون,بیمارستان طالقانی, ] [ ] [ دانشجوی پزشکی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ توسط کمیته دانشجویی EDC شهید بهشتی برای اطلاع رسانی فعالیت های کمیته، معرفی دوره های مختلف برنامه آموزشی، نقاط قوت و ضعف آنها و به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشجویان ایجاد شده است. یادتون باشه که پویا بودن این وبلاگ وابستگی زیادی به نظرات شما دارد. برای دسترسی سریع به مطالب از قسمت موضوعات استفاده کنید. برای همکاری بیشتر به ما ایمیل بزنید. (پروفایل مدیر وبلاگ)
موضوعات وب
امکانات وب
فروش بک لینک طراحی سایت

mouse code

كد ماوس